Telefoon repareren met of zonder verzekering

0
28

Wanneer je telefoon kapotgaat is het natuurlijk altijd vervelend. Voor de meerderheid van ons is ons mobiele toestel het enige apparaat dat de we continu bij ons hebben. We willen allemaal namelijk altijd bereikbaar zijn zodat we niets missen. Het is de manier hoe we met iedereen kunnen blijven communiceren, zelfs wanneer de desbetreffende persoon niet in de buurt is. Dus wat moet je nu doen als je telefoon wilt repareren? Waar moet je heen en wie gaat je helpen? Dit gaan we bespreken in de volgende blog.

Wanneer je telefoon kapotgaat is het eerste wat je moet doen, voor je de telefoon laat repareren, is kijken of je telefoon verzekerd is. Soms wordt de schade namelijk wel verzekerd en soms niet. Er zijn per bedrijf verschillende verzekeringen die je af kan sluiten. Van een totaal schade, waarbij bijvoorbeeld komt kijken of je telefoon gestolen is of waterschade. Er kan van alles misgaan waardoor je je telefoon moet laten repareren.

Verschillende soorten schades met verzekering

Wanneer je je telefoon laat vallen in je eigen huis en de telefoon verzekerd is dan kan de schade vaak vergoed worden door de verzekering. De schade wordt op dat moment dan namelijk gerekend onder inboedelverzekering. Dit kan allemaal terug geworden bij de des betreffende verzekeraar. Deze wordt dan gerekend onder de ‘allrisk’ categorie van schade voor de telefoon.

Als de telefoon kapotgaat buiten het huis dan bestaat er zoiets als een ‘allrisk met buitenshuis dekking’ hierbij wordt er gekeken naar hoe oud een bepaald toestel is en wat dan de oorspronkelijke waarde is van het toestel. Elke verzekeraar heeft andere regels wat betreft de schade en vergoeding die komt kijken bij het verzekeren van een telefoon. Daarom is het belangrijk om goed na te gaan en te controleren welke verzekering het beste bij jou past.

Het toestel wordt gerepareerd en de bon van de reparatie wordt dan opgestuurd naar de verzekeraar. Vaak is het dan zo dat je zelf eerst moet betalen en vervolgens krijg je het geld dan terug van de verzekeraar als zij en akkoord hebben gegeven op het ingediende probleem.

Mocht je telefoon niet verzekerd zijn dan kan je besluiten om je telefoon te laten repareren door het toestel terug te sturen naar het originele bedrijf waarvan je het gekocht hebt. Dit is vaak, van de twee opties, de meeste veilige optie. Ook al is deze optie vaak wel de duurdere optie van de twee. De telefoon wordt dan goed bekeken en geeft zekerheid dat problemen goed beoordeeld worden en gerepareerd worden.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 + zes =